„Nyisd meg az én szemeimet,
hogy
szemléljem a te törvényednek csodálatos voltát.” Zsoltár 119; 18
Ehhez az igevershez csatolnék egy újszövetségi igét,
amely így szól Jézus szájából:
„Ha vakok
volnátok, nem volna bűnötök;
ámde azt mondjátok, hogy látunk:
azért a ti
bűnötök megmarad.”
János 9; 41
Ezt a mondatot Jézus a
farizeusoknak mondta, akik kidobták maguk közül azt az embert, akit Jézus
meggyógyított vakságából. Azt gondolom, hogy a mai keresztények nagy százaléka
farizeussá vált, akik azt mondják, hogy látnak, holott igazából vakok. Olyan
sokat hallani, hogy az egyik ezt látta, a másik azt látja, a harmadik meg más
látásokról beszél, de semmi eredménye ezeknek a nagy látásoknak, a gyümölcsök
mást mutatnak és az igazság nem több az elméletnél, messze elhagyván maga
mögött a cselekedeteket.
Korunk kereszténységének ugyanaz
a nagy betegsége, mint Jézus földön járásakor. A vakok azt mondják, hogy ők látók,
nem kell nekik ehhez különösen Jézus, vagy Isten, vagy Isten Igéje. Mellőzik az
írott Igét, törvényeket hoznak, mellébeszélnek Isten Igéjének, nagyokat
mondanak, emberektől dicsőséget várnak, a feddést nem tudják elszenvedni, az
igazságtól megsértődnek. És kidobják ma is maguk közül azokat, akiket Jézus valódi
látással ajándékoz meg.
Mert mire nyitja meg az Úr az
ember szemét? Az Ige szerint az Ő törvényének, utasításának, tanításának
felfedezésére, amelyben csodák, bölcsességek, igazságok vannak elrejtve az
emberi szem, szív elől. De aki tudja, hogy magától nem képes ezeket meglátni,
aki tudja azt, hogy Jézus az, aki megnyitja a vakok szemeit, az Hozzá kiált, az
felismeri, hogy Jézus nélkül nem láthatna, nélküle nem láthatná, nem
szemlélhetné Isten beszédének csodálatos voltát.
Mindaz, aki felfuvalkodik
szívében, lassan elveszti látását, amit valamikor kapott az Úrtól. Mindezek
ellenére azt mondja, hogy lát, ezért bűne megmarad. Mert akinek nem több az
igazsága, mint a farizeusoké, az nem mehet be Istennek országába. (Máté 5; 20)
A vakon született ember
meggyógyításának történetében mindnyájan felfedezhetjük magunkat, akár a
meggyógyított vak személyében, akár a „megigazult”, felfuvalkodott farizeusok
személyében. Azt mindenképp láthatjuk, hogy Jézus melyik oldalán áll.
Ez az igevers (119; 18) hasonlít
a jerikói vak, vakok kiáltásához. „Dávid fia, Jézus, könyörülj rajtam!” –
hangzott el a kiáltás a kétségbeesett torokból, torkokból, amikor az Úr ott
ment el. „Mit akarsz, hogy cselekedjem veled?” – kérdezte az Úr. „Mester, hogy
lássak.” – szólt a vak.
Mindannyian vakok voltunk, akik
kiáltottunk a Mesterhez: „Könyörülj rajtam, Uram, Jézus!” És Ő megkönyörült.
Megnyitotta szemeinket, hogy lássuk az Ő csodálatos dolgait. Hogy lássuk a
körülöttünk levő igazi világot, amit Ő teremtett, amely az Ő szavára áll fenn,
amely magában rejti minden porcikáját Istennek, az Ő bölcsességét,
kreativitását. Megnyitotta szemeink előtt az Ő beszédét, amelyet láthatunk,
hallhatunk. Ez számunkra sohasem szabad természetessé váljon. Ahogyan a
meggyógyított vak szívében is feltört az imádat forrása, bennünk sem lehet más
reakció. Soha nem tulajdoníthatjuk magunknak a látásunkat, soha nem láthatunk
mást, mint amit Isten ad látnunk, soha nem szabad azt gondolnunk, hogy képesek
vagyunk a látásra, mert ez bűn lenne az életünkben, ami megmaradna és kárhozatra
vinne minket.
Szükség van ma arra, hogy Isten
népe visszatérjen a gyökérhez, amelyből az igazi nedű árad, ahonnan az élet
forrása fakad, ahonnan a látás származik és így kiáltson fel: „Uram, Jézus,
nyisd meg az én szemeimet, hogy csodáljam a te igédnek csodálatos igazságait,
bölcsességét, szépségét.”
Ha megnyílt a te szemed, Ő ott
van előtted és megkérdezi tőled: „Hiszel-e te az Isten Fiában?”
„Ki az Uram, hogy higgyek benne?” – tedd fel a
kérdést neki! Ő válaszolni fog: „Láttad is őt, és aki beszél veled, az az.” Te
pedig kifakadsz és sírva ismered fel azt, aki érted meghalt, hogy te élhess, és
könnyek között rebeged: „Hiszek, Uram.” És imádod Őt. (János 9; 34-38)
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése